logo_adix

Voornaamste nieuwigheden ADIX versie 3910



 

Ziehier een overzicht van de voornaamste nieuwigheden (hun beschikbaarheid is afhankelijk van de gebruikte versie).

Algemeenheden:

Nieuw venster voor visualisering der gescande documenten met meerdere beschikbare filters (journaal, periodes, derden…) en mogelijkheid het geheel der in de tabel aanwezige PDF’s te fusioneren teneinde ze alle te raadplegen of af te drukken in één operatie.

Versnelde raadpleging van een PDF want de extractie is niet langer noodzakelijk om te visualiseren.

Mogelijkheid de vertoonde pagina’s te draaien voor visualisering van de PDF bestanden.

Identificatie van de backups alsook, tijdens de recuperatie, een supplementaire bevestiging wordt vertoond met de naam van het betrokken dossier van bewaring.

Het is voortaan mogelijk de namen der landen te bewaren in meerdere talen.

Boekhouding:

Verbinding met de nieuwe dienst ADISHARE van het platform Web ADIBOX, dit laat toe vanaf een computer of tablet de analyses rendabiliteit en geldwaarden, de vervaldatabalansen, de gescande facturen en hun boekingsrekening te raadplegen. Laat ook toe diverse documenten neer te leggen en te raadplegen.

Mogelijkheid een nieuw boekjaar toe te voegen rechtstreeks tijdens de inbreng gegevens.

Verbetering van het opzoekingsscherm tijdens de financiële inbreng.

De velden bevattende een datum bij de inbreng aankopen, verkopen, financiële en diverse verrichtingen worden werkelijke « datum velden ». Dit laat toe de prestaties te verbeteren van de behandelingen gebonden aan deze velden, alsook het gebruik van de toetsen + et - om over te gaan naar de volgende of vorige dag.

Tijdens de inbreng aankopen en verkopen, laat een klein knopje boven de vervaldatum toe deze te herberekenen.

De BTW listing bevat ook de negatieve bedragen indien er enkel creditnota’s bestaan.

Verbetering van de ergonomie en het functioneren van het venster van het dashboard. De grafische opties laten nu een vergelijking toe tussen 2 en 4 jaren.

Beveiliging van de nummering der documenten bij de inbreng van de financiële en diverse verrichtingen. Dit betekent dat enkel cijfers worden toegelaten (geen andere karakters) en er gebeurt een automatische hernummering ingeval van verandering periode voor een document tijdens zijn invoering.

Verbetering van de l'ergonomie van het venster voor financiële inbreng die nu gespatieerd en vertoont het saldo van de inbreng in EUR voor de documenten in vreemde munt.

Verbetering afdruk grootboekrekeningen en balansen hoeveelheden.

De afdruk van de balansen klanten en leveranciers laat toe de credit-klanten of debet-leveranciers te filteren. Mogelijkheid de « fautieve » in een andere kleur of karakter te plaatsen naargelang de printer met of zonder kleur werkt.

De parameters van de verschillende boekhoud-afdrukken kunne bewaard worden voor een toekomstig gebruik dankzij een knop die een disketje voorstelt.

Nieuwe parameters voor de opmaak van de herinneringsbrieven (rappels) in modus tekstverwerker met dus meer soepelheid.

Bij inbreng der aankopen, tengevolge van meerdere automatismen gebonden aan de import ADIBOX, ging de invoering onmiddellijk over van de kolom code BTW naar de kolom bedrag BTW zonder de belastbare basis te betrekken.

De afdruk van een journaal rechtstreeks naar de printer gaat niet meer over gepaard met de visualisering van het document op het scherm.

Tijdens de recuperatie van de CODA, indien de lijn van het gekozen uittreksel niet de eerste lijn was van de tabel, was het laatste nummer uittreksel niet steeds correct voor een boekjaar dat niet start op 1 januari.

Vergroting van de grootussenruimte toegekend aan de code journaal en aan het documentnummer bij de afdruk van de vervaldata-balansen.

Verbetering van het venster « Omzet » met mogelijkheid alle of enkel de onderworpen te tonen en de statistieken af te beelden op een kaart van België volgens de provincies.

Breder beheer van de scans en zodoende meerdere te binden aan een inbreng.

Verbetering van de ergonomie en van de prestaties van het scanning-venster, waar voortaan enkel het formaat PDF gegenereerd wordt bij de numerisering.

Toevoeging van een keuze van aard der kosten 281.50 in de fiche leverancier die voorrang heeft op diegene bepaald in de fiche van het Rekeningstelsel voor de inbreng aankopen.

Bankverbinding:

Bij de recuperatie der CODA, gebeurt de opzoeking rekening derden nu ook voor de domiciliëringen.

Fiscale bijlagen:

Nieuwe parameter die toelaat de codes neerlegging in de VU (verworpen uitgaven) af te drukken.

De parameters der verschillende afdrukken kunne bewaard worden voor toekomstig gebruik dank zij een nieuwe knop die een disketje voorstelt.

Fiches 281:

Het probleem van keuze der af te drukken fiches 281.50 werd opgelost.

Nieuw verwittigingsbericht indien fiches zonder bedrag werden geselecteerd voor de creatie van het bestand XML.

Fiches 274:

De module « Bedrijfsvoorheffing » laat voortaan toe de fiches 281.10 et 281.20 tegelijkertijd te beheren.

Permanent dossier:

Tijdswinst bij de raadpleging der documenten die onmiddellijk zichtbaar zijn in het venster visualisering der PDF of DOCX zonder te moeten extracteren.

Commercieel beheer:

Nieuwe behandeling van visualisatie der beelden van de producten onder vorm van galerij.

Verbetering van het beheer van de declinaties gebonden aan de gamma’s voor de verbinding e-handel (Prestashop). De procedure voor creatie en wijziging werd verbeterd om de instelling te vergemakkelijken volgens de principes van de verbinding e-handel.

Nieuwe bladinstelling voor de mails ter begeleiding van de handelsdocumenten die de integratie toelaat van de imago‘s (logos…). Het formaat HTML werd verbeterd om de verwerping te vermijden als zijnde een spam.

Mogelijkheid de statistische gegevens « à la carte » te exporteren in formaat tabulator.

Verkooppunten:

Instelling van het beheer afronding der betalingen (verplicht vanaf 1 december 2019).

Verbetering van de kassa-procedure om de gebruiker te verwittigen dat sommige documenten niet werden afgerekend.

 




 

26-11-19 - maj3910nl